فطار فى ستى استار


تررررن

H: الو ياحبى


انا: ايه يا اتش ازيك عامل ايه؟


H: هنفطر مع بعض بكرة فى دار الدفاع الجوى


انا: ايشطه


H: انا ومحمد ياسين ومحمود سكران وهشام وهيثم وسماح وعلا ونادية ووفاء ورشا


انا: ايشطه جدا مين هيثم دا


H: واحد كده


انا: اوكى.. هتفوت عليا؟


H: انا وسماح


انا: طيب مستنيكوا.. سلام


H: سلام

واحنا فى الطريق.. الخطة اتغيرت بقت سيتى استار بدل دار الدفاع.. اوبااا مابلاش فى رمضان سيتى استار ياجماعه.. لالا شغالة شغالة.. طيب -مانا معزوم بقى-.. روحنا سيتى استار لاقيت انها يعمها الاجواء الرماضنية المتحرره الى حد ما.. طلعنا على الزويدك على دار القمر لاقيناهم هناك قدمهم علب رانى وعصاير ومانجه وماية وعلبة طرشي.. افتكرتهم فطروا بس لما قربت لاقيت كل حاجه مقفوله الحمدلله لان كان فاضل ساعتين على الفطار.. قعدت فى مكانى وهم راحوا يطلبوا الاكل.. المدفع ضرب والاذان اذن وانا بتمنى وانا باكل اول بلحة انه يكون اول فطار ليا النهارده من اللى انا شوفته -وانا قاعد فى مكانى والله- من معاكسات والحاجات اللى بتجيلى من البنات اللى حولية على الموبايل.. والبلح دا كانت سماح جايبه اتنين كيلو بلح معها طبعا كل واحد مننا اخد بلح اول حاجه واتبقى اتنين كيلو بلح معاها.. فهشام الصراحة اخد علبة البلح ولف بيها على الدور والكل أخد حتى وهو بيوزع دخل على اتنين مسحيين قالهم اتفضلوا قالوا لا فى اولى مننا قالهم والله لانتوا واخدين.. الحمد لله عرف يتخلص من جريمة سماح.. أكلت جامد اوى بعد كده عشان كنت جعان فعلا.. وكانت اللمه حلوة موووت وكنت مبسوط.. رغم انه فاتنا التراويح.. روحنا عالساعة 8 ونص كده -ودا كان غير المخطط خالص.. عشان انتو عارفين التخطيط قبل الفطار يختلف تماما عن بعده- انا عن نفسي كان كابس عليا النوم بشكل عجيب.. اصلى بقالى يومين مانمتش وكنت الصبح فى انترفيو مع رئيس مجلس الادارة الساعه 10 الصبح يعنى قايم من 8.. المهم بقى مش عايز اقولكوا روحت عالساعه 9 ونص وانا عاوز احضن السرير وحضنته فعلا اول ماشوفته.. وماقومتش الا واختى بتصاحينى عشان اتسحر
ليه هى الساعة كام؟!

No comments:

عدد المرات اللى اتبص فيها على المدونه دى

زيارة لمدونتى