كوستا ... موكا


بعد الفطار لاقينا نفسنا هنام ومش قادرين قولنا نروح على كوستا طبعا انا مش كييف قهوة انا بحب الكابيتشينو والنيسكافية اكتر حاجة.. المهم مسكت المنيو لاقيت الصراحه انواع عجيبة.. كنت مرة زمان روحت كوستا وطلبت حاجه اسمها اكسبريسوو.. بعيد عنكو اتفاجئ بان الراجل جايبلى حبة قهوة سودا فى كوباية صغيييييييييرة انا حتى افتكرت في كمالة ليها بس عرفت اخير انه هو دا طلبى -بس بصراحه كانت جامدة ومانيمتنيش طول الليل-.. المهم انا المرادى قولتلهم انا عاوز حاجة تكون كبيرة وفيها لبن وكده.. فقالولى خود مـوكــا قولتلهم انتوا واثقين فى الموكا دى قولولى اه قولتلهم كبيرة قالى جرب بس قولتلهم توكلت على الله.. بعد الشوية الطلبات جت وابص الاقى حلة صغيرة كده بتتحط قدامى.. شيل يابنى بلاش فضايح.. بالهنا والشفا يافندم.. اه طيب عديكوا بقى على التريقة.. دلوقتى بس عرفت ليه الطالينا بهايم -بس على فكرة كوستا دا اول ماتعمل كان فى بريطانيا بس على ايد 3 اخوات ايطاليين ليبدعوا فى تقدين القهوة-.. هو كان فنجان كده بودنين اد سلطانية الشوربة من فوق الوش طبقة استريم كريمة ومرشوش عليها شيكولاته شكلها كان حلو بس كبيرة اوى.. المهم حان الوقت الغطس وقررت ان اغطس.. طبعا طلعلى اشنبة ودقون وحاجات تانية هقولكوا عليها بعدين
.......
بس برغم من دا اتضحلى ان موكا تستحق التجربة
بس ماتطلبوش لارج

No comments:

عدد المرات اللى اتبص فيها على المدونه دى

زيارة لمدونتى